Legendás angol gyerekdalok és jelentőségük 2. rész

Legendás angol gyerekdalok és jelentőségük című bejegyzés 2. része. Ebben a részben két mondókával és két ismert dallal mutatom meg, hogy miért is fontosak ezek a kincsek a nyelv elsajátításának folyamatában.

Hallás utáni készségek és olvasási készségek  fejlesztése
Amikor a gyerekek használják az ujj-játékokat és eljátsszák azt, akkor muszáj odafigyelniük, hogy tudják mikor kell fújni a lufit, mikor lesz nagyobb és mikor durran ki. A gyerekek megtanulnak a mondóka elmondójára és egymásra is figyelni, például, hogy mikor durran ki a lufi a végén.

I had a little red balloon,                                  úgy teszünk, mintha lufi lenne a 2 kezünkben
And I blew, and I blew, and I blew.               fújjuk, fújjuk
And it grew, and it grew, and it grew.          kezünkkel mutatjuk, hogy növekszik
I tossed it up in the air,                                      két kézzel feldobjuk
And didn’t let it drop.
I bounced it on the ground,                               egyensúlyozunk vele a föld felett 2 kézzel
And it went „Pop”!                                               „Pop”-ra tapsolunk (kidurrant)

Mondhatjuk még great big balloon vagy teeny tiny balloon szöveggel is, amikor a hangunkat is megváltoztatjuk (mélyebb, magasabb).

Ha nagyon rövid ujj-játékot használunk, amiben sok az ismétlés, akkor ezeket a gyakran ismétlődő szavakat írjuk ki egy lapra, vagy táblára, hogy a mondókázás közben a gyerekek lássák a szó képét, s barátkozzanak vele. A kiválasztott kulcsszavakhoz készíthetünk képeket is, így még könnyebben párosítja a szó képét magával a jelentéssel.

Five little popcorn seeds sitting in a pot,                                guggoljunk le
One got hot and it went „Pop”!                                                 „Pop”-ra ugorjunk fel

Ismételjük 4,3,2,1 kukoricával. De mondhatunk annyit is, ahányan játszani szeretnénk.

Nagymozgások fejlesztése
Azokban a mondókákban, ahol a gyermek az egész testét használja az eljátszáshoz, remek lehetőség adódik a nagymozgások fejlesztésére is, mint az egyensúlyozás, guggolás vagy nyújtózás. A sorozat első részében a The Wheels on the Bus című dalt mutattam meg, de a  Row, Row, Row Your Boat dalocska is az ovisaim nagy kedvence, imádnak a végén sikítani 🙂

Row, row, row your boat
Gently down the stream.
Merrily, merrily, merrily
Life is but a dream.

Row, row, row your boat
Gentyl down the stream.
If you see a crocodile
Don’t forget to scream.

A gyerekek párban, egymással szemben ülnek, a lábuk összeér, egymás kezét megfogják és így dülöngélnek előre-hátra a csónakban, ahogy eveznek, s közben énekelnek. A 2. versszak utolsó előtti sorában a kezünkkel a krokodil állkapcsát utánozzuk, majd sikítunk egyet és eldőlünk oldalra. 🙂 Mondanom sem kell, ez a legjobb rész!
Énekelhetjük lassan és lassan mozgunk hozzá, vagy gyorsan.

Nagymozgások fejlesztéséhez, ugra-bugráláshoz az egyik legszuperebb dal a Five Little Monkeys. Nem ismerek olyan gyereket, aki ülve marad, ha meghallja ezt a dalt. 🙂

Five little monkeys jumping on the bed
One fell off and bumped his head
So Momma called the doctor and the doctor said
No more monkeys jumping on the bed!

Four little monkeys jumping on the bed
One fell off and bumped his head
So Momma called the doctor and the doctor said
No more monkeys jumping on the bed!

Three little monkeys jumping on the bed
One fell off and bumped his head
So Momma called the doctor and the doctor said
No more monkeys jumping on the bed!

Two little monkeys jumping on the bed
One fell off and bumped his head
So Momma called the doctor and the doctor said
No more monkeys jumping on the bed!

One little monkey jumping on the bed
He fell off and bumped his head
So Momma called the doctor and the doctor said
No more monkeys jumping on the bed!

No little monkeys jumping on the bed
None fell off and bumped his head
So Momma called the doctor and the doctor said
Put those monkeys back in the bed.

 

 

Az első részt itt találod:

>>> Legendás angol gyerekdalok és jelentőségük 1. rész

Itt pedig a 3. befejező rész:

>>> Legendás angol gyerekdalok és jelentőségük 3. rész

 

Kép forrása: www.openclipart.org

Fürész-Mayernik Melinda

Fürész-Mayernik Melinda

Angol Kalauz program alapítója

Az Angol Kalauz – Kisgyermekkori angol nyelvi nevelési program alapítója, a módszertan kidolgozója és az angolkalauz.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Fürész-Mayernik Melinda. Két kisgyermekét neveli magyarul és angolul, a játékos angol nyelvi fejlesztéshez nyújt segédanyagokat kisgyermekes szülőknek és pedagógusoknak. 2008 óta foglalkozik gyerekekkel (matemaitka-angol szakos tanító), szakértői cikkeit megtalálod szülőknek és pedagógusoknak szánt online és print magazinokban, találkozhattál a nevével rádióban és televízióban is. Programját az ország több óvodájában alkalmazzák, foglalkozásvezetői erősítik a csapatot, melynek küldetése, hogy a gyerekek megtapasztalhassák a játszva angolozás élményét, hogy később szívesen és gátlások nélkül beszéljenek angolul. Módszertani-gyakorlati könyveit az ország több óvó- és tanítóképzőjén ajánlott kiadványként tartják számon.

Keresd a játékos angolozáshoz, kétnyelvű neveléshez kapcsolódó napi tippeket a Facebook oldalon is:

www.facebook.com/angolkalauz

Mondókázz gyermekeddel angolul!


Az Angol kalauz a mondókák világába című könyv segít! Több, mint 300 angol nyelvű mondóka és gyermekdal az eljátszásukhoz szükséges magyar nyelvű gyakorlati  tanácsokkal! A British Council Családi angol programja és Vida Ágnes (Kismamablog) ajánlásával!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Ez a weboldal sütiket (cookie) használ a lehető legjobb felhasználói élmény érdekében. A weboldal további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ az adatkezelésről: https://angolkalauz.hu/adatvedelmi-tajekoztato/

Bezárás