Hogyan duplázzák meg a (magán)óvodák a nyelvi foglalkozásokra járó gyerekek számát egy speciális, ám mégis egyszerű fejlesztőprogram segítségével, ami nem franchise?
(Magán)óvoda/ (magán)bölcsőde innovatív fenntartója vagy vezetője vagy?
Az együttműködések végén az óvoda mintaóvoda címet is nyer, hasonlóan a Zöld Óvoda elismerésekhez, melyet a szülők felé kommunikálni tud.
Az együttműködésben részt vettek olyan óvodák is, ahol anyanyelvi beszélő már évek óta tartja a foglalkozásokat, illetve olyan óvodák is, ahol a program mentén teljesen a nulláról indultak el angolos foglalkozások a szülői igényeket kielégítve.
Ennek kapcsán hoztam Neked is egy rövid listát, ami alapján átgondolhatod, hogy a Ti óvodátokban az alábbi lehetőségeket kihasználjátok-e, figyelembe veszitek-e:
Top hiányosságok, ami megakadályoz abban, hogy szintet lépj az angol nyelvi foglalkozások kapcsán:
❌ Azt gondolod, hogy az angol anyanyelvi beszélő önmagában elegendő a hatékony és egymásra épülő angol nyelvi program megalkotásához.
❌ A magyar gyerekek igényeit (magyar nyelv hangzókészletét, nyelvtani szerkezetét) nem veszi figyelembe az angol nyelvet oktató kollega. A diszlexia-prevenció szempontjából ez lényeges elem.
❌ Nyelvelsajátítási stratégia nélkül folynak a foglalkozások.
❌ Nincs konkrét éves tervezet, amely a fokozatosság elvét követve a gyerekek életkori sajátosságaira épít. Ha az angolos kollega lebetegszik, a többiek nem látják, hogy milyen rendszer mentén helyettesítsék. Az oktatók innen-onnan összeszedett külföldi segédanyagok mentén próbálják a foglalkozásokat tartani.
❌ Nem áll rendelkezésre a szülők számára haladási ütemterv és fejlődési napló, amivel gyermekük angol nyelvi fejlesztését nyomon tudják követni. Nem látják, hogy honnan-hova fognak eljutni egy adott évben, esetleg az óvodai évek alatt, ha esetleg angol nyelvi specializáció irányába szeretnének majd iskolában továbbmenni.
❌ A multiszenzoros nyelvátadási módszerek alkalmazása nem valósul meg a gyakorlatban, hiszen az órák felépítésével kapcsolatban nem biztosak az oktatók.
❌ Az óvoda angol nyelvi programja nem minősített, így a szülők számára hiányzik az alapvető bizalom, amivel őket is edukálni lehet a korai angol nyelvi fejlesztés fontossága mellett.
Érdekel, hogyan válhatsz piacvezető, profitábilis (magán)óvódává egy angol nyelvi fejlesztőprogram segítségével, amely nyelvelsajátítási stratégiát, kulcsrakész rendszert ad számodra időhatékonyan?
Folyamatos a szülői presszió, hogy elérhető legyen az ovitokban angol nyelvi program?
Van angol anyanyelvű óvodapedagógus, de nem átfogó rendszer mentén folynak a foglalkozások?
Szükséges lenne a szülők részére haladást jelző rendszer?
Érzed, hogy igényes angol nyelvi foglalkozásra lenne szükséged, de nem tudod, hogy milyen képzést, rendszert válassz?
Jó lenne, ha szakmailag minősített plakáttal jeleznéd a szülők részére, hogy milyen elvek mentén dolgozik a kollektíva az angol nyelvi programmal?
Foglalj hozzám időpontot egy ingyenes, 45 perces telefonos perspektíva konzultációra, és nézzük meg a lehetőségeidet!
Mikor tudok Neked segíteni:
tervezed, hogy az óvodátokban bevezeted az angol nyelvi foglalkozásokat
elérhető az angol nyelvi foglalkozás, de nem átlátható a rendszer és szakmai átvilágítás mentén fejleszteni szeretnéd
van az intézményben angolul jól beszélő kollega, aki a foglalkozásokat tartani fogja/tartja
Ha jelenleg nem átlátható rendszer mentén folynak az angol nyelvi foglalkozások, kevésbé hatékonyan fejlődnek a gyerekek, így az óvoda jelentősen veszíthet piacvezető pozíciójából
Milyen eredményeket várhatsz az angol nyelvi programtól:
Lépést tarthatsz a szülők igényével, de szakmailag is megalapozott módon
Belső képzéssel, nem külső idegent beengedve biztosíthatod a folyamatos megújulást.
Bővítheted a portfoliót
Megkülönböztetheted magad a versenytársaktól
Növelheted a piacképességed
Elsők közt prezentálhatsz egy olyan programot, ami az OH/EMMI által elismert, szakmailag bírált, így minősítést kap az óvoda
Profitábilisabb óvoda (magasabb önköltséges tandíjak lehetősége)
Folyamatos fejlődés, megújulás
Támogatás, a kollektíva teljes felkészítése
Team-munka kiépítése, csapatszervezés
Áttekinthetőség, auditált tananyag, időtakarékosság
Foglalj hozzám időpontot egy kötetlen, ingyenes, 45 perces telefonos konzultációra, és személyre szabott tervrajzot kapsz tőlem az óvodád angol nyelvi programjához!
Ha érdekel, hogyan lehet ezeket az elveket a gyakorlatban alkalmazni, akkor jelentkezz hozzám konzultációra és beszéljünk róla, hogy mi nálad a pontos szituáció, nézzük meg hogyan lehet nálad adaptálni a módszereket, készítsünk egy tervrajzot a te szituációdra vonatkozóan!
Figyelem, nem franchise rendszerről van szó! A velem való együttműködés után az óvodák önállóan szervezik és vezetik a foglalkozásaikat.
Mit kell tudnod erről a konzultációról?
✔️ A 45 perces telefonos konzultáció teljesen ingyenes.
✔️ A teljes 45 perc rólad szól, a te óvodád angol nyelvi programját, kihívásait és lehetőségeit világítjuk át.
✔️ Nem akarok neked eladni semmit. (Hogy miért éri meg nekem ez a konzultáció, arról olvashatsz lentebb.)
✔️ Ha a helyzeted alapján úgy látjuk, hogy érdemes együtt dolgoznunk, akkor felkínálom ennek a lehetőségét. (De ne lepődj meg kérlek, ha ezt nem teszem meg. A minőségi munka érdekében csak kevés és motivált intézményvezetővel dolgozom együtt.)
✔️ A konzultáció jelentkezéshez kötött, az időpontfoglalás utáni kérdések alapján döntöm el, hogy beszéljünk-e.
Válaszd ki az időpontot a naptárban, majd az időpont lefoglalása után válaszold meg a következő oldalon a kérdéseket!
Kérlek várd ki, míg az időpont lefoglalása után átirányít a rendszer a kérdések oldalára, ez pár másodpercet igénybe vehet.
Kérlek olyan telefonszámot adj meg, amelyen az adott időpontban elérhető leszel.
Ha nem válaszolod meg a kérdéseket, törölni fogom a jelentkezésed!
Ez a 45 perces konzultációs tényleg ingyenes? Miért?
Ameddig nem ismered megfelelően a lehetőségeidet, és nem tudod pontosan felmérni a kihívásaidat, addig nincs tisztánlátásod sem az angol nyelvi programokkal kapcsolatban. Ez a konzultáció a tisztánlátást adja a kezedbe, a megfelelő tisztánlátással pedig tudatosan hozhatsz döntést az óvoda jövőjéről.
Nekem azért éri meg az időm egy bizonyos százalékát ilyen konzultációkkal tölteni, mert ha felnyitom valakinek a szemét, akkor – a tapasztalataim alapján – nagyon nagy százalékos eséllyel dönt úgy, hogy segítséget kér tőlem a folytatásban.
A beszélgetés végén, ha úgy látjuk mindketten, hogy érdemes belevágnunk, akkor elmondom, hogyan tudsz velem együtt dolgozni, és presszió nélkül döntést tudsz hozni a folytatásról.
FONTOS! A konzultációra való bejutás nem jelenti azt, hogy egyértelműen együtt is fogunk dolgozni, vagy garantáltan felkínálom a közös munka lehetőségét. Kérlek ne vedd zokon, ha nem tudlak elvállalni ügyfélként akkor sem, ha együtt szeretnél velem dolgozni.
Bárki jelentkezhet erre a konzultációra?
Amennyiben állami fenntartású óvoda vezetője vagy, aki erősen motivált és hisz a korai nyelvi nevelés fontosságában, akkor természetesen veled is tudok a lehetőségeidről egyeztetni. (A tapasztalat sajnos azt mutatja, hogy a magánintézmények nyitottabbak még a korai angolozásra, de ha kivétel vagy az állami szférából, mindenképp egyeztessünk.)
Ha még nincs az óvodádban angol nyelvi program, de van olyan kolléga, aki magas szinten beszél angolul, akkor is tudok segíteni.
Ha már van az óvodában angol nyelvi program, van esetleg angol anyanyelvű kolléga is, aki csak ezt a nyelvet használja a gyerekekkel, akkor is érdemes a lehetőségekről beszélgetni.
Ne jelentkezz, ha jelenleg csak az ötletkeresés stádiumában jársz, vagy “gyűjtőgető üzemmódban” halmozod az információt, de nagyon kevés dolgot valósítasz meg.
Mit mond rólam, aki már együtt dolgozott velem?
Néhány érdekesség rólam, hogy jobban megismerj!
Üdvözöllek, Fürész-Mayernik Melinda vagyok, gyermek-nyelvoktatási szakértő. Nulláról építettem fel egy olyan jól működő angol nyelvi programot, amelyet az Oktatási Hivatal (EMMI) is akkreditált, megírtam 3 sikeres módszertani kézikönyvet, melyek az ország óvó- és tanítóképzőiben ajánlott olvasmányként szerepelnek, népszerű gyermekmagazinok angol nyelvű oldalait szerkesztettem (Tappancs, Tudorka, Dörmögő Dömötör, KisKobold, Breki).
Amikor tanítani kezdtem első osztályban angolt azt tapasztaltam, hogy a gyerekeknek kínlódva, magolva, játékok nélkül kellene megtanulniuk az angol nyelvet. Rengeteg időm elment a készüléssel, óratervezéssel, bár volt tanmenet mégsem volt világos, hogyan tegyem élvezetessé az órákat. Vért izzadtam, hogy motiválni tudjam a gyerekeket és mégis rengeteg kudarcélményt kaptam, mert egy-egy órám nem érte el a célját.
Sajnos a magyar rendszerben még mindig nyelvtan-centrikusan gondolkodnak. Mivel nem szerettem volna ilyen szenvedős módszerrel tanítani, hogy a gyerekeket megfosszam attól a természetes és szórakoztató élménytől, ahogy a saját anyanyelvüket is elsajátították, továbbá már akkor eldöntöttem, hogy a saját gyerekeimnek nem ilyen nyelvtanulási módot képzeltem el, elhatároztam, hogy utánajárok hogyan lehet másképp.
Elvégeztem rengeteg külföldi képzést és tesztelni kezdtem akkor még mások gyerekeivel a helyi óvodába jártam angol foglalkozást tartani a leendő elsősöknek, aztán később a kisebb ovisoknak is, majd más óvodákban is híre ment, hogy a módszerem rendkívül hatékony, élvezetes és valóban más megközelítésből közelít a nyelvtanulás folyamatához.
A gyerekeim születése után rajtuk is teszteltem, majd elindultak a babaangol foglalkozások is, még kisebb korosztállyal, így már azt is látom, hogy születéstől kezdve honnan indul a nyelv- és beszédfejlődés második nyelven is. A kezdeti nehézségek után arra lettem figyelmes, hogy az általam kidolgozott nyelvelsajátítási stratégia és speciális, magyar gyerekekre szabott multiszenzoros technika hatékony, gyors és szórakoztató módon vonzza a gyerekeket és szülőket. Eleinte 2-3 gyerek volt a foglalkozásokon, meg kellett győznöm a szülőket és intézményvezetőket, hogy haladjanak a korral és szemléletmódváltással ők is profitálhatnak az óvodai nyelvi programokból.
Jelenleg túljelentkezés van a csoportokban, azok a pedagógusok, akik mentorálásom után kezdtek csoportokat indítani napi 1 angol foglalkozás helyett, napi 3 csoportot foglalkoztatnak, mert náluk is teltház van, a program bevezetése után az angol foglalkozásra jelentkezett gyerekek száma a duplája, mint az előző években a minősítés előtt. A gyerekek könnyebben kezdik az iskolát, magabiztosan szólalnak meg az angol órákon, a szülők arról számolnak be, hogy sokkal felszabadultabban ülnek a gyerekek angol órákra, mint a többi tanórára, hiszen nem egy kötelező tantárgy számukra, hanem összekapcsolódik az angol nyelv a játékkal.
Egyszóval végigküzdöttem és megtapasztaltam, hogy milyen ellenszélben élni és szembemenni minden langyos vízben élővel. Most már haladó szemléletű, motivált és szakmailag magas színvonalú intézményekkel tudok együtt dolgozni és tenni azért, amit csak #language_teaching_revolution néven emlegetek, mert hiszek benne, hogy közös erővel lehet célt érni.
Az elmúlt években számos szülővel és pedagógussal dolgoztam együtt valamilyen formában, beszélgettem velük képzéseken és konferenciákon. Azzal, hogy ennyire szorosan dolgoztam együtt velük, egyedülálló tapasztalatra tettem szert, melyet az elméleti képzésekkel kiegészítve tudok felhasználni.
Abban segítek a (magán)óvodák (magánbölcsődék) vezetőinek, hogy komplex nyelvelsajátítási stratégia mentén, időhatékonysági audittal kiegészítve olyan multiszenzoros nyelvtanulási technikákat alkalmazva használják az óvodákban az angol nyelvi programot, amivel rendszerben gondolkodhatnak, kimaxolhatják a szülői elvárásokat, a gyerekek élvezettel sajátíthatják el a nyelvet, mindeközben piacvezetővé válnak.
Főbb tanulmányaim:
Nyugatmagyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar:
matematika-angol szakos tanító
Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar:
neveléstudományi mesterképzés (kora gyermekkor és felsőoktatás pedagógiája szakirány)
Early Childhood Education (Gowrie Victoria)
The Bilingual Brain (University of Houston System)
Dyslexia and Foreign Language Teaching (Lancaster University)
Understanding Language (University of Southampton)
Jelenleg: Pannon Egyetem Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskola