Üdvözöllek, itt Fürész-Mayernik Melinda, gyermek-nyelvoktatási szakértő. Nulláról építettem el egy olyan jól működő angol nyelvi programot, amelyet az Oktatási Hivatal (EMMI) is akkreditált, megírtam 3 sikeres módszertani kézikönyvet, melyek az ország óvó- és tanítóképzőiben ajánlott olvasmányként szerepelnek, népszerű gyermekmagazinok angol nyelvű oldalait szerkesztettem (Tappancs, Tudorka, Dörmögő Dömötör, KisKobold, Breki).

Amikor tanítani kezdtem első osztályban angolt azt tapasztaltam, hogy a gyerekeknek kínlódva, magolva, játékok nélkül kellene megtanulniuk az angol nyelvet. Rengeteg időm elment a készüléssel, óratervezéssel, bár volt tanmenet mégsem volt világos, hogyan tegyem élvezetessé az órákat. Vért izzadtam, hogy motiválni tudjam a gyerekeket és mégis rengeteg kudarcélményt kaptam, mert egy-egy órám nem érte el a célját.

Sajnos a magyar rendszerben még mindig nyelvtan-centrikusan gondolkodnak. Mivel nem szerettem volna ilyen szenvedős módszerrel tanítani, hogy a gyerekeket megfosszam attól a természetes és szórakoztató élménytől, ahogy a saját anyanyelvüket is elsajátították, továbbá már akkor eldöntöttem, hogy a saját gyerekeimnek nem ilyen nyelvtanulási módot képzeltem el, elhatároztam, hogy utánajárok hogyan lehet másképp.

Elvégeztem rengeteg külföldi képzést és tesztelni kezdtem akkor még mások gyerekeivel a helyi óvodába jártam angol foglalkozást tartani a leendő elsősöknek, aztán később a kisebb ovisoknak is, majd más óvodákban is híre ment, hogy a módszerem rendkívül hatékony, élvezetes és valóban más megközelítésből közelít a nyelvtanulás folyamatához.

A gyerekeim születése után rajtuk is teszteltem, majd elindultak a babaangol foglalkozások is, még kisebb korosztállyal, így már azt is látom, hogy születéstől kezdve honnan indul a nyelv- és beszédfejlődés második nyelven is. A kezdeti nehézségek után arra lettem figyelmes, hogy az általam kidolgozott nyelvelsajátítási stratégia és speciális, magyar gyerekekre szabott multiszenzoros technika hatékony, gyors és szórakoztató módon vonzza a gyerekeket és szülőket. Eleinte 2-3 gyerek volt a foglalkozásokon, meg kellett győznöm a szülőket és intézményvezetőket, hogy haladjanak a korral és szemléletmódváltással ők is profitálhatnak az óvodai nyelvi programokból.

Jelenleg túljelentkezés van a csoportokban, azok a pedagógusok, akik mentorálásom után kezdtek csoportokat indítani napi 1 angol foglalkozás helyett, napi 3 csoportot foglalkoztatnak, mert náluk is teltház van, a program bevezetése után az angol foglalkozásra jelentkezett gyerekek száma a duplája, mint az előző években a minősítés előtt. A gyerekek könnyebben kezdik az iskolát, magabiztosan szólalnak meg az angol órákon, a szülők arról számolnak be, hogy sokkal felszabadultabban ülnek a gyerekek angol órákra, mint a többi tanórára, hiszen nem egy kötelező tantárgy számukra, hanem összekapcsolódik az angol nyelv a játékkal.

Az óvodák, iskolák pedagógusai számára folyamatos továbbképzéseket tartok különböző témákban és korosztályok számára, ahol segítem őket a hatékony munkában.

Az óvodák, akik a nyelvi programmal dolgoznak több gyereket és szülőt vonzanak, a mintaóvoda címmel elismerést vívnak ki a körzetükben.

Egyszóval végigküzdöttem és megtapasztaltam, hogy milyen ellenszélben élni és szembemenni minden langyos vízben élővel, most már haladó szemléletű, motivált és szakmailag magas színvonalú intézményekkel tudok együttdolgozni és tenni azért, amit csak #language_teaching_revolution néven emlegetek, mert hiszek benne, hogy közös erővel lehet célt érni.

Folyamatosan képezem magam külföldi kurzusokon, (hiszem, hogy ezzel a szemlélettel tudsz Te i s fejlődni), hogy szélesebb látköröm legyen, jelenleg a Pannon Egyetem Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskolájában tanulok, ahol a többnyelvű gyerekek a kutatási területem.

Az elmúlt években számos szülővel és pedagógussal dolgoztam együtt valamilyen formában, beszélgettem velük képzéseken és konferenciákon. Azzal, hogy ennyire szorosan dolgoztam együtt velük, egyedülálló tapasztalatra tettem szert, melyet az elméleti képzésekkel kiegészítve tudok felhasználni.

Abban segítek a magánóvodák (magánbölcsődék) vezetőinek és a pedagógusoknak, akik saját maguk szeretnék gyerekangol foglalkozásaikat szervezni, hogy komplex nyelvelsajátítási stratégia mentén, időhatékonysági audittal kiegészítve olyan multiszenzoros nyelvtanulási technikákat alkalmazva használják az óvodákban az angol nyelvi programot, amivel rendszerben gondolkodhatnak, kimaxolhatják a szülői elvárásokat, a gyerekek élvezettel sajátíthatják el a nyelvet, mindeközben piacvezetővé válnak.

Főbb tanulmányaim:

Nyugatmagyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar:

matematika-angol szakos tanító

Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar:

neveléstudományi mesterképzés (kora gyermekkor és felsőoktatás pedagógiája szakirány)

Early Childhood Education (Gowrie Victoria)

The Bilingual Brain (University of Houston System)

Dyslexia and Foreign Language Teaching (Lancaster University)

Understanding Language (University of Southampton)

 

 Jelenleg: Pannon Egyetem Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskola 

Hol találkozhattál velem eddig?

Ha kíváncsi vagy hol jelennek meg szakértői cikkeim és hol nyilatkoztam eddig a játékos angol nyelvi fejlesztésről, akkor itt megnézheted:

Sajtó