A kezdetek..

Amikor első osztályban angolt kezdtem tanítani, azt tapasztaltam, hogy a gyerekeknek kínlódva, magolva, játékok nélkül kellene megtanulniuk az angol nyelvet. Rengeteg időm elment a készüléssel, óratervezéssel, bár volt tanmenet, mégsem volt világos, hogyan tegyem élvezetessé az órákat. Vért izzadtam, hogy motiválni tudjam a gyerekeket és mégis rengeteg kudarcélményt kaptam, mert egy-egy órám nem érte el a célját.

Emiatt alakult meg az AngolKalauz.

✔️ Nulláról építettem fel egy olyan jól működő angol nyelvi programot, amelyet az Oktatási Hivatal (EMMI) is akkreditált

✔️ Megírtam 3 sikeres módszertani kézikönyvet, melyek az ország óvó- és tanítóképzőiben ajánlott olvasmányként szerepelnek

✔️ Népszerű gyermekmagazinok angol nyelvű oldalait szerkesztettem (Tappancs, Tudorka, Dörmögő Dömötör, KisKobold, Breki).

Mi a módszerem lényege?

Sajnos a magyar rendszerben még mindig nyelvtan-centrikusan gondolkodnak, és szavakat magoltatnak a gyerekekkel.

Mivel nem szerettem volna ilyen szenvedős módszerrel tanítani, hogy a gyerekeket csak megfosszam attól a természetes és szórakoztató élménytől, ahogy a saját anyanyelvüket is elsajátították, elhatároztam, hogy utánajárok, hogyan lehet másképp.

Elvégeztem rengeteg külföldi képzést, és tesztelni kezdtem akkor még mások gyerekeivel: a helyi óvodába jártam angol foglalkozást tartani a leendő elsősöknek, aztán később a kisebb ovisoknak is, majd más óvodákban is híre ment, hogy a módszerem rendkívül hatékony, élvezetes és valóban más megközelítésből közelít a nyelvtanulás folyamatához.

A gyerekeim születése után rajtuk is teszteltem, velük is beszéltem otthon angolul, használtam az egy szülő-egy nyelv módszert a kétnyelvű nevelésben, majd elindultak a babaangol foglalkozások is, még kisebb korosztállyal, így már azt is látom, hogy születéstől kezdve honnan indul a nyelv- és beszédfejlődés második nyelven is.

A kezdeti nehézségek után arra lettem figyelmes, hogy az általam kidolgozott nyelvelsajátítási stratégia és speciális, magyar gyerekekre szabott multiszenzoros technika hatékony, gyors és szórakoztató módon vonzza a gyerekeket és szülőket.

Eleinte 2-3 gyerek volt a foglalkozásokon, meg kellett győznöm a szülőket és intézményvezetőket, hogy haladjanak a korral és szemléletmódváltással ők is profitálhatnak a gyermekkori angol nyelvi programokból.

Jelenleg túljelentkezés van a csoportokban, azok a pedagógusok, akik mentorálásom után kezdtek csoportokat indítani napi 1 angol foglalkozás helyett, napi 3 csoportot foglalkoztatnak, mert náluk is teltház van, a program bevezetése után az angol foglalkozásra jelentkezett gyerekek száma a duplája, mint az előző években a minősítés előtt.

Az óvodák, akik a nyelvi programmal dolgoznak több gyereket és szülőt vonzanak, a mintaóvoda címmel elismerést vívnak ki a körzetükben.

A gyerekek könnyebben kezdik az iskolát…

magabiztosan szólalnak meg az angol órákon, a szülők arról számolnak be, hogy sokkal felszabadultabban ülnek a gyerekek angol órákra, mint a többi tanórára, hiszen nem egy kötelező tantárgy számukra, hanem összekapcsolódik az angol nyelv a játékkal. Nem egy szülő azt is megosztotta velem, hogy a gyermeke az általános iskola negyedik osztályáig abból a tudásból élt, amit a gyerekangol foglalkozásokon tanult kicsiként.

Az óvodák, iskolák pedagógusai számára folyamatos továbbképzéseket tartok különböző témákban és korosztályok számára, ahol segítem őket a hatékony munkában.

Egyszóval végigküzdöttem és megtapasztaltam, hogy milyen ellenszélben élni és szembemenni minden langyos vízben élővel, most már haladó szemléletű, motivált és szakmailag magas színvonalú intézményekkel tudok együtt dolgozni és tenni azért, amit csak #language_teaching_revolution néven emlegetek, mert hiszek benne, hogy közös erővel lehet célt érni.

Folyamatosan képzem magam külföldi kurzusokon

hiszem, hogy ezzel a szemlélettel tudsz Te is fejlődni, hogy szélesebb látköröm legyen, jelenleg a Pannon Egyetem Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskolájában tanulok, ahol a többnyelvű gyerekek a kutatási területem.

Az elmúlt években számos szülővel és pedagógussal dolgoztam együtt valamilyen formában, beszélgettem velük képzéseken és konferenciákon. Azzal, hogy ennyire szorosan dolgoztam együtt velük, egyedülálló tapasztalatra tettem szert, melyet az elméleti képzésekkel kiegészítve tudok holisztikusan felhasználni.

Abban segítek a magánóvodák (magánbölcsődék), intézményvezetők innovatív vezetőinek és a pedagógusoknak, akik saját maguk szeretnék gyerekangol foglalkozásaikat szervezni, hogy komplex nyelvelsajátítási stratégia mentén, időhatékonysági audittal kiegészítve olyan multiszenzoros nyelvtanulási technikákat alkalmazva használják az óvodákban, alsó tagozatban az angol nyelvi programot, amivel rendszerben gondolkodhatnak, kimaxolhatják a szülői elvárásokat, a gyerekek élvezettel sajátíthatják el a nyelvet, mindeközben piacvezetővé válnak.

A programmal abban segítek a hozzám forduló szülőknek, hogy gyermekeik angol nyelvi fejlesztése élvezetes, közös élmény legyen, melynek eredményeként magabiztos és gyakorlatban használható nyelvtudásra, nyelvhasználatra tehetnek szert a gyerekek, úgy, hogy közben nem kell szavakat magolni, nyelvtani szabályokat biflázni, sőt még padban ülni sem.

Hol találkozhattál velem eddig?

Kérdésed van? Keress bizalommal! 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Ez a weboldal sütiket (cookie) használ a lehető legjobb felhasználói élmény érdekében. A weboldal további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ az adatkezelésről: https://angolkalauz.hu/adatvedelmi-tajekoztato/

Bezárás