[et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” _builder_version=”3.22″ global_colors_info=”{}”][et_pb_fullwidth_post_title meta=”off” featured_image=”off” text_color=”light” _builder_version=”3.3.1″ background_color=”#821eb2″ text_orientation=”center” custom_margin=”0px||0px|” custom_padding=”||56px|” saved_tabs=”all” global_colors_info=”{}”][/et_pb_fullwidth_post_title][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}” column_structure=”2_3,1_3″][et_pb_column type=”2_3″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”]
Manapság kevés olyan ember van, aki valamilyen formában ne találkozott volna ezzel a témával. Szakemberek és nyelvtanárok között is megosztó a téma. Mint mindennek,a korai nyelvtanulásnak is vannak előnyei és hátrányai, így akadnak akik támogatják a korai kezdést, mások későbbre tennék. Nem csoda tehát, ha a szülőknek is fejtörést okoz, hogy vajon mikor tesznek jót csemetéjükkel? Ha minél korábban elkezdik egy másik nyelv rejtelmeibe bevezetni őket, vagy ráérnek az iskolában megtanulni. Sok szülő támogatja, legalább ugyanannyian ellenzik és vannak akik tartózkodnak, mivel úgy érzik nem tudnak eleget a témáról.
A korai nyelvtanulás szó némi magyarázatra szorul. Nem szeretem a „tanulás” megnevezést használni, hiszen a gyermek az anyanyelvét is elsajátítja, és úgy gondolom, hogy ezt egy másik nyelv átadásakor is szem előtt kell tartani. Énekeljünk, mondókázzunk sokat (anyanyelvünkön és idegen nyelven is), használjuk az arcunkat és testünket a tartalom megértetésére, úgy, ahogyan ezt az anyanyelv átadásakor is tesszük.
Hiszem, hogy a gyermek elsődleges „feladata”, hogy gyermek legyen, játsszon, fedezze fel a világot, nem kell „felesleges” dolgokkal terhelni, tanítani, különböző foglalkozásokra járatni. A csecsemőkor és a kisgyermekkor természetes állapota a nyugalom, a biztonság, a zavartalan szemlélődés és az önfeledt játék. Ha valami kötelező és „tanulás szagú”, akkor azzal én sem értek egyet. Viszont a babák nagyon fogékonyak mindenre, hiszen gondoljunk csak bele életük első évében is mennyi területen fejlődnek egyszerre. Ha természetessé és számukra játékká tudjuk varázsolni az idegen nyelvvel való ismerkedést, azzal behozhatatlan előnyre tehetnek szert és természetes állapotuk, biztonságérzetük sem szenved csorbát. Számomra is fontos a magyar kultúra és a magyar nyelv megőrzése, de nem megy az anyanyelv kárára, ha az angol nyelvet is megszerettetem és továbbadom a gyermekeimnek.
A korai nyelvtanulásnak számos előnye van:
- a gyerekek játszva tanulnak, agyuk szivacsként szívja magába az új információkat
- agyuk kétszer olyan keményen dolgozik, mint a felnőtteké
- a kisgyermek még képes bármely nyelv tökéletes logikai és fonológiai elsajátítására
- a gyerekek ösztönösen tanulnak nyelveket gátlások és szorongás nélkül
- pozitív attitűd alakul ki a nyelvek iránt
- a nyelvtanulás segíti a kreativitás, a rugalmas gondolkodás és a problémamegoldó képesség fejlődését
- megismernek egy új kultúrát, empatikus készségeik is fejlődnek
- nincs nyomás rajtuk, nem függ például a karrierjük attól, hogy megtanulnak-e egy dalt, vagy sem
- a tévhitekkel ellentétben az anyanyelvi kifejezőképesség fejlődését is segíti
- könnyebben fog további nyelveket tanulni
Folytathatnám még a sort, de azt hiszem ezek a legfontosabb előnyei a korai „nyelvtanulásnak”.
És hogy milyen hátrányai lehetnek? Én nem tudok ilyeneket felsorolni! 🙂
Te mit gondolsz? Kiegészítenéd a fenti listát az előnyökről?
(A kép forrása: www.freedigitalphotos.net by Jomphong)
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_team_member name=”Fürész-Mayernik Melinda” position=”Angol Kalauz program alapítója” image_url=”https://angolkalauz.hu/wp-content/uploads/2018/05/20180305_Melinda_091.jpg” _builder_version=”3.3.1″ saved_tabs=”all” global_colors_info=”{}”]Az Angol Kalauz – Kisgyermekkori angol nyelvi nevelési program alapítója, a módszertan kidolgozója és az angolkalauz.hu cikkeinek és oktatóanyagainak szerzője Fürész-Mayernik Melinda. Két kisgyermekét neveli magyarul és angolul, a játékos angol nyelvi fejlesztéshez nyújt segédanyagokat kisgyermekes szülőknek és pedagógusoknak. 2008 óta foglalkozik gyerekekkel (matemaitka-angol szakos tanító), szakértői cikkeit megtalálod szülőknek és pedagógusoknak szánt online és print magazinokban, találkozhattál a nevével rádióban és televízióban is. Programját az ország több óvodájában alkalmazzák, foglalkozásvezetői erősítik a csapatot, melynek küldetése, hogy a gyerekek megtapasztalhassák a játszva angolozás élményét, hogy később szívesen és gátlások nélkül beszéljenek angolul. Módszertani-gyakorlati könyveit az ország több óvó- és tanítóképzőjén ajánlott kiadványként tartják számon.
[/et_pb_team_member][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ saved_tabs=”all” global_colors_info=”{}”]
Keresd a játékos angolozáshoz, kétnyelvű neveléshez kapcsolódó napi tippeket a Facebook oldalon is:
www.facebook.com/angolkalauz
[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ saved_tabs=”all” global_colors_info=”{}”]Angolozik a család – Kétnyelvű nevelés a gyakorlatban
Szülői kézikönyv a kétnyelvű nevelés, játékos angol nyelvi fejlesztés gyakorlati megvalósításához Magyarországon
Legyen az otthoni angolozás, kétnyelvű nevelés élmény, közös családi program, mellyel hatalmas lehetőséget adsz gyermekednek, hogy az angol nyelvet szívesen és jól beszélje!
[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ global_colors_info=”{}”]
Exkluzív támogatás: Hogy soha ne érezd magad egyedül a kétnyelvű nevelésben, játékos angolozásban!
AZ ANGOL KALAUZ KLUBTAGSÁG ABBAN SEGÍT, HOGY GYERMEKE(I)D JÁTSZI KÖNNYEDSÉGGEL MÉGIS HATÉKONYAN, AZONNAL HASZNÁLHATÓ ÉS KIPRÓBÁLT SEGÉDANYAGOKKAL NEVELHESD KÉTNYELVŰEN!
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]