Ezzel szemben, ahol a gyermek óvodai angol nyelvi foglalkozásokon is részt vesz, sokkal nagyobb magabiztossággal kezdi az iskolát – gondoljunk csak bele, hogy mennyi stresszforrástól menekül meg. ha barátságba kerül a nyelvvel. De ha elvonatkoztatunk tőle, hogy a gyereknek miért hasznos, akkor nézzük, hogy mit profitálhat belőle az óvónő vagy óvoda, ha a szülői igényeknek megfelel és biztosítja a megfelelő angol nyelvi foglalkozást. Egyrészről elégedettebb szülők, akik viszik tovább a pedagógus és az intézmény hírét ezáltal több gyereket fognak oda íratni, másrészt anyagi szempontból is magasabb árat kérhet egy foglalkozásért a pedagógus, sőt a magánóvoda akár éves díjat is emelhet gyerekenként. Óvónőként növelhető a versenyképesség, saját szakállra is tarthatsz foglalkozást, amivel biztosíthatod saját magad jövőjét.
A módszer
A program, módszer azonban valóban lényeges. A többség fejében a poroszos nyelvoktatási mód van, és ezzel találkozom a legtöbbször sajnos még óvodákban is. Amikor az óvónő vagy nyelvtanár megkapja a feladatot, hogy tartson ovisangolt – mert beszél angolul középfokú szinten – akkor nekik nincs a birtokukban megfelelő tudás ehhez. Ez olyan, mint amikor az olimpikonnak csak annyit mondanak, hogy készüljön fel a versenyszámra, de nincs edzője, aki megmondja neki, hogyan és milyen elvek mentén lesz sikeres a felkészülése. Ha a tervezéskor vagy a kivitelezéskor elcsúszik, akkor már nem érkezik az eredmény. Ezért olyan nyelvi programmal kell dolgozni, ami figyelembe veszi a magyar gyerekek igényeit (lásd említett diszlexia kérdés és a nyelvi hangzókészletünk) másrészt stratégia mentén szervezi egész évre a tudásanyagot, hogy mit és miért játszunk a foglalkozásokon, ahol egy percet sem ülnek a gyerekek, nincs képkártya-mutogatás és céltalan mondókatanulás, hanem minden egyes percnek megvan a célja. Ez azonban gondos tervezést igényel, nem csak annyiból áll, hogy éves tanmenetet meg YouTube dalokat gyűjtögetünk. Mert bár az angol nyelvi tudás alapfeltétel az óvodai angolozáshoz, mint az olimpikon alapkészsége, de rendszerbe, stratégiába kell szervezni, hogy mi alapján dolgozzon.
A kisgyermekkori nyelvoktatás felelősségteljes kihívás, így aki óvodások (angol) nyelvi fejlesztésére adja a fejét, saját magának is fejlődnie kell. Cserébe viszont gazdagabb lesz csillogó gyerekszemekkel, szülői elégedettséggel és anyagi téren is, hiszen a nyelvtudás érték, ezt mindenki tudja.
Ne nyeld be azt, amit mindenhonnan hallasz, sajnos a legtöbben nem képzik magukat ezen a területen, külföldön ez már nagyon régóta és jól működik. Ne hagyjuk, hogy ránk erőltessék, hogy ez káros. Most már Te is látod, hogyan tudod jobban kiszolgálni a szülői elvárásokat.
Tudásoddal a társadalmi felelősségvállalás szintjére léphetsz, változást idézhetsz elő, ami mindig azzal is jár, hogy lesz olyan, aki azzal zrikál, hogy ez csak úri huncutság, de ne törődj vele!
Az Angol Kalauz program olyan szemléletmódváltást kezdeményez, amely a jövő nyelvoktatása kapcsán előre mutató, eredményes, hatékony és az oktatók számára örömteli, ugyanakkor anyagi haszonnal is jár!
Keep on going!
Language_teaching_revolution